"De la mà de la cultura", avui «Tarraco Ludus», recreació històrica.
«Tarraco Ludus» és un grup de reconstrucció històrica dedicat al món de la gladiatura romana. La idea de «Tarraco Ludus» va néixer del seu entusiasta creador, Marc Solé, historiador, amb l'ajut de l'arqueòleg César Pociña, ambdós amb coneixements d'arts marcials i autodefensa.
El grup s'ha anat consolidant i ha efectuat exhibicions de lluita de gladiadors a l'amfiteatre de Tárraco i a altres indrets del país.
El funcionament del grup és l'habitual dels grups de reconstrucció, amb una recerca prèvia intensa del equipament dels gladiadors, armes, cascs, escuts... Aquesta recerca es veu complementada amb un estudi de com lluitava cada tipus de gladiador segons investigació pròpia i d'altres grups de reconstrucció gladiatorial.
Dirigit i presentat per Mònica Socias.